Verkiezingskoorts in Vreeswijk

Door Martin Monrooij op 9 maart 2018 om 18:45

Verkiezingskoorts in Vreeswijk

Afgelopen woensdag mocht ik als lijsttrekker optreden in een verkiezingsdebat in het Dorpshuis op Fort Vreeswijk. De zaal was helemaal vol met belangstellenden en alle lijsttrekkers probeerden natuurlijk om zoveel mogelijk reclame voor hun eigen partij te maken.

Een van de stellingen ging over de uitbreiding van winkels op het oude dorp. Helaas vertelde op precies hetzelfde moment de eigenaar van de Dagwinkel dat hij zijn winkel moest sluiten. Het gebrek aan voldoende klandizie deed hem de das om. Dat was een schokkende mededeling.  Voor vele ouderen verdwijnt nu de mogelijkheid om dichtbij nog boodschappen te doen. Hoe komen zij nu aan hun dagelijkse levensbehoefte?

Dat zijn indringende vragen waar je als gemeenteraadslid mee te maken krijgt en zijn wat ons betreft ook onderdeel van ons speerpunt ‘waardig ouder worden’. Wij willen dat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig moeten kunnen wonen. Daarbij hoort ook zoiets simpels als dichtbij boodschappen kunnen doen.

Vindt u dat ook?

Stem dan woensdag 21 maart op de ChristenUnie Nieuwegein, want uw stem is waardevol.

Labels: , , ,