Voortgang ideeënmarkt

Anneloes (IMG_1472).jpg
Door Anneloes Voorberg op 20 september 2023 om 11:52

Voortgang ideeënmarkt

We kijken terug op een mooie eerste versie van de ideeënmarkt in Nieuwegein. De betrokkenheid van de inwoners is vergroot en het heeft tot mooie ideeën geleid.   Bijv. de verbetering van het speelveld bij de Wiersdijk, en het idee voor een groot Urban sportpark/skatepark. We zijn blij dat twee ingediende ideeën voor een grote speeltuin in Park Oudegein al uitgevoerd gaan worden.

Samen spelen en elkaar ontmoeten is namelijk heel belangrijk!

Vorig jaar hebben we als ChristenUnie de ideeënmarkt voorgesteld. Uiteindelijk is dit uitgevoerd en mochten alle Nieuwegeiners hun ideeën indienen, om Nieuwegein beter te maken. Er zijn bijna 50 ideeën binnengekomen. De wensen liepen uiteen van verbetering van de speeltuin in de buurt tot een skatepark en openluchtbioscoop. Ook vergroening en verduurzaming staan hoog op de agenda bij de inwoners van Nieuwegein. Twee moties naar aanleiding van ideeën van inwoners, die wij (mede) hebben ingediend, zijn aangenomen.

Er komt nog een evaluatie. Heeft u hier nog punten voor, laat het dan weten aan Anneloes Voorberg [a.voorberg@nieuwegeinseraad.nl].