VERTROUWEN

Geert
Door Geert Ensing op 19 maart 2018 om 16:00

VERTROUWEN

Als je mij vraagt wat het belangrijkste is in de politiek, zou ik zeggen: Doen wat je belooft. Elke partij heeft zijn eigen speerpunten, en vanuit hun visie bedrijven ze politiek. Tot zover geen probleem. Toch is het vertrouwen in de politiek niet heel groot. De vorige gemeenteraadsverkiezingen hadden een opkomstpercentage van nog geen 50%. Dat geeft toch de denken.

In de afgelopen raadsperiode speelde het vraagstuk van het bouwen op het Helmkruid. Bij de vorige campagne waren partijen duidelijk in hun standpunten. Waar de ene partij voor de plannen was, waren andere partijen tegen. Prima, dan is er wat te kiezen voor onze inwoners.

Toen het echter op de stemming aankwam, stemde de partij die het hardst geroepen had tegen het bouwen op het Helmkruid te zijn doodleuk in met het bouwen op het Helmkruid.
Een kwalijke zaak. Nog even los van dat wij als ChristenUnie tegen deze plannen waren, is dit vooral schadelijk voor het vertrouwen in de politiek. Dat ze hun eigen kiezers schofferen is al vervelend, maar dit heeft een weerslag op de volledige Nieuwegeinse politiek. Men voelt zich gewoonweg voor de gek gehouden.

Nu komen er weer verkiezingen aan en dan hoop ik dat men toch (weer) genoeg vertrouwen heeft om te gaan stemmen. De afgelopen jaren hebben wij als fractie van de ChristenUnie ons ingezet voor de Nieuwegeinse samenleving en gaan dat komende jaren opnieuw doen. Gunt u ons dat vertrouwen?

Stem dan woensdag 21 maart op de ChristenUnie Nieuwegein, want uw stem is waardevol.

Labels: ,