Terugblikken en vooruitkijken met Ineke Schiltkamp

Door Ineke Schiltkamp op 27 december 2018 om 08:00

Terugblikken en vooruitkijken met Ineke Schiltkamp

Het jaar 2018 is bijna voorbij, hoe kijk je terug op dit politieke jaar?

Dit politieke jaar was een bijzonder jaar omdat er gemeenteraadsverkiezingen waren. Als ik terugdenk, dan denk ik nog met veel plezier aan de ijskoude fietstocht door Nieuwegein met een aantal belangstellenden. We hebben een ieder mooie plekjes kunnen laten zien.

Dat wij weer met twee raadsleden terug mochten komen in de Nieuwegeinse politiek is iets waar ik dankbaar voor ben. De fractie is wel veranderd. We hebben afscheid genomen van Geert Ensing. Geert heeft zich lange tijd ingezet voor onze fractie en daar zijn we hem dankbaar voor. Vanaf de verkiezingen worden we nu bijgestaan door Sirodjini Kuijpers en Madelon Voorthuizen die beiden commissielid zijn geworden. Het is fijn dat we het werk met zijn vieren kunnen verdelen.

Na de verkiezingen is het een stuk rustiger geworden in de gemeenteraad. Het nieuw gevormde college heeft nog weinig nieuw beleid laten zien en wij verbazen ons er over dat er zo weinig te bespreken is in de laatste maanden. Ik hoop dat dat in het nieuwe jaar goed gaat komen.

Waar gaat de ChristenUnie Nieuwegein zich voor inzetten in 2019?

In het komende jaar gaan we ons net als in de voorgaande tijd inzetten voor een duurzame, groene en veilige stad. Duurzaamheid heeft niet alleen betrekking op het milieu, maar ook op de zorg voor elkaar. We willen dat mensen de zorg en aandacht krijgen die nodig is om ook op langere termijn een fijne leefomgeving te hebben in Nieuwegein.

Met de gemeenteraad gaan we een proces in  van het opstellen van een raadsagenda. Dat gebeurt voor het eerst in Nieuwegein en het is een proces waar we aan het zoeken zijn hoe we dit op een goede manier kunnen vorm geven.

Verder zijn er komend jaar verkiezingen voor de Provinciale Staten en ik heb de eer om ook op deze lijst te staan. Ik zal me dus naast het raadswerk gaan inzetten voor de campagne van de Provinciale Staten.

Welke boodschap heb je voor de inwoners van Nieuwegein?

Ik wens de inwoners van Nieuwegein een heel goed 2019 toe. Ik hoop dat zij weinig merken van de politiek, want dat is een signaal dat het goed gaat. Maar als er dingen zijn die zij met ons willen delen of zorgen die zij willen uitspreken, dan hoop ik dat ze contact  met ons zullen opnemen, want wij willen ons best doen om in Nieuwegein van betekenis te zijn.