Blogs per auteur

1. Ineke Schiltkamp
    Door Ineke Schiltkamp op 24 september 2018

Wonen in een industriegebied?

In de raadsvergadering van 20 september 2018 heeft de gemeenteraad zich uitgesproken over het bestemmingsplan Meanderpark. De raad heeft besloten dat de bestemming van het oude gemeentehuis, dat in een industriegebied staat, kan worden gewijzigd naar ‘wonen’. De bedoeling is dat er in dit grote gebouw een mix van mensen komt. Het gaat om starters, mensen die na psychische problemen weer terug komen in de maatschappij en om statushouders. Het wordt een Magic Mix genoemd, omdat deze bewoners elkaar zullen gaan ondersteunen en helpen.

Labels: ,

2. Ineke Schiltkamp
    Door Ineke Schiltkamp op 30 juni 2018

Bouwen op een klein stukje gras met bomen…

In de raadsvergadering van 28 juni 2018 hebben wij gesproken over het bestemmingsplan voor de zogenaamde HN-locatie. Dat is het kleine stukje groen dat tussen de winkel van Karwei en City ligt. Het stukje was bestemd om ooit te worden bebouwd met kantoren, maar omdat er tegenwoordig zoveel kantoren leeg staan, heeft de gemeenteraad enige tijd geleden besloten dat er op die plek woningen gebouwd zullen worden. De ChristenUnie was daar op zich niet tegen, maar het bestemmingsplan dat nu voorlag konden wij echt niet steunen.

Labels: ,

3. Ineke Schiltkamp
    Door Ineke Schiltkamp op 16 maart 2018

Geeft uw stem de doorslag?

“Bij grote besluiten of plannen voor de wijk krijgt de stem van de wijkbewoners de doorslag.“

Dat was één van de stellingen waarover de lijsttrekkers dinsdagavond 14 maart in De Kom debatteerden. Het bleek een dilemma te zijn, want natuurlijk is de inbreng van wijkbewoners heel belangrijk bij het nemen van grote beslissingen, maar moet hun stem ook de doorslag geven?