Terugblik informatieavond Energie-N

profiel foto
Door Webredactie Nieuwegein op 1 december 2020 om 08:26

Terugblik informatieavond Energie-N

Aansluitend op de korte ledenvergadering op 30 november heeft Paul Triepels ons meegenomen in het werk van Energie-N.

Veel mensen willen wel hun huis wel verduurzamen, maar weten niet hoe.De stichting Energie-N werkt met vrijwilligers die zonder commerciële belangen mensen helpen in deze zoektocht. Ze doen dit onder andere door het maken van warmte-scans bij mensen thuis en het (online) houden van informatieavonden over verschillende onderwerpen. Rond vloerisolatie heeft Energie-N ook een collectieve inkoopregeling opgezet. Voor veel andere duurzaamheidsopties blijkt dit lastiger, omdat het meer maatwerk is. Ook ondersteunt Energie-N buurtinitiatieven. Een mooi voorbeeld hiervan is de asbestsanering in Doorslag waar uiteindelijk alle bewoners aan mee hebben gedaan. De stichting werkt ook actief samen met de gemeente en denkt mee over bv. de regionale energie strategie voor de provincie Utrecht (LINK naar Regionale Energiestrategie U16 - Energie Regio Utrecht).

Meer informatie over het werk van Energie-N vindt u op hun website (LINK naar Energie-N – Energiebesparing en duurzame opwekking (energie-n.nl)). De door Paul gegeven presentatie download u hier.

Labels: ,