Extra raadsvergadering op maandag 17 februari 2020

vreeswijk2
Door Martin Monrooij op 18 februari 2020 om 13:13

Extra raadsvergadering op maandag 17 februari 2020

Op verzoek van de SP werd de gemeenteraad bijeengeroepen voor een extra raadsvergadering over de verkoop van een stuk grond met wandelpad aan de firma Scholman aan de Morsebaan.

Het was niet de eerste keer dat de gemeenteraad over dit onderwerp gesproken heeft.

De verkoop is op nogal een bijzondere wijze verlopen en de firma Scholman heeft actie ondernomen die niet legaal zijn geweest. Zo heeft de firma het wandelpad verwijderd, hekken geplaatst en de grond als bedrijfsterrein ingericht. Het college heeft al eerder aangegeven dat de gevolgde procedure fout is geweest en dat het in het vervolg op een andere manier moet. De SP heeft uitgebreid onderzoek naar gedaan en was van mening dat er veel zwaardere overtredingen zijn geweest en was ook van mening dat er een mogelijk integriteitsprobleem was. Zij eisten een raadsenquête om tot waarheidsvinding te komen. Namens onze fractie voerde Ineke Schiltkamp het woord. Alhoewel wij ook van mening zijn dat er veel fout is gegaan en wij een onderzoek op zich niet van de hand wijzen, gingen de voorstellen van de SP ons toch te ver. Uit het debat bleek dat er ook niet echt sprake is geweest van hoor en wederhoor. Wij hebben uiteindelijk tegen de moties van de SP gestemd. Dat deed overigens een groot deel van de raad, waarmee het rapport van de SP verder voor kennisgeving is aangenomen.

Martin Monrooij,

Fractievoorzitter ChristenUnie Nieuwegein